نگاهی کارشناسانه بر بازی ایران و انگلیس در مسابقات جام جهانی 2022

بازی ایران و انگلیس

بازی ایران و انگلیس : کم تر از یک ماه تا شروع بازی های جام جهانی 2022 باقی مانده است  و تیم ملی ایران این روزها مشغول آماده‌ سازی خود برای حضور در این مسابقات است. اولین بازی جام جهانی متعلق به بازی تیم ایران در مقابل انگلیس می باشد. طبق جدول زمان بندی شده، اولین بازی های جام جهانی 2022 در قطر، مربوط به بازی انگلیس و ایران در تاریخ ۲۱ نوامبر (دوشنبه ۳۰ آبان) می باشد که  در ساعت ۱۶:۳۰ و در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر برگزار خواهد شد.

با این که دیدار این دو تیم در روز دوشنبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما به دلیل روز و زمان برگزاری ممکن است بسیاری از افراد به تلویزیون دسترسی نداشته باشند. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که سایت fam.ir بازی ایران و انگلیس را به صورت آنلاین و از پخش زنده شبکه 3 سیما در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد و بدین طریق می توانید در هر کجا که هستید این بازی مهم را مشاهده کنید.

پخش زنده فوتبال

پخش زنده فوتبال

درباره بازی ایران و انگلیس بیشتر بدانیم.

ایران با وجود این که بارها با تیم ‌های باشگاهی انگلیسی بازی داشته است، اما تا به حال دیداری با تیم ملی این کشور نداشته و برای اولین بار برابر سه ‌شیر صف‌ آرایی خواهد کرد. باید به این نکته توجه داشت که تیم ملی ایران در آستانه یکی از بزرگ ‌ترین بازی ‌های تاریخی اش قرار گرفته است و اگر در این مسابقه با همان ریتم بازی مقابل اسپانیا و پرتغال پیش برود و از تمام تجربه، توان و مهارت خود در زمین بازی استفاده کند، به قطع می تواند، یک نتیجه تاریخی را به دست آورد و در غیر این صورت ما باید روی بازی ‌های بعدی ‌مان حساب کنیم.

اغلب کارشناسان براین باور هستند که دیدار ایران مقابل انگلیس به عنوان اولین بازی شاگردان کی روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا انگلیس سخت‌ ترین حریف ایران در قطر به شمار می رود و در ضمن این مسابقه می ‌تواند فرصتی مناسب برای معرفی ستاره ‌های جوان تیم ملی کشورمان به باشگاه‌ های لیگ برتری در دیگر نقاط جهان باشد و اگر این ستاره ‌ها در مصاف با انگلیس، عملکرد خوبی از خود نشان دهند، در مسیر فوتبال حرفه ای شان تغییرات اساسی رخ خواهد داد. بنابراین به جرات می توان گفت که جدال برابر تیم ساوتگیت یک سرمایه ‌گذاری بزرگ برای تیم ملی ایران محسوب می شود. علاوه بر موارد گفته شده، اگر تیم ملی کشورمان در این بازی موفق به کسب امتیاز شود، می تواند برای صعود به ادامه راه امیدوار باشد و با انگیزه بیشتری به مصاف تیم های ولز و آمریکا برود.

بازی ایران و انگلیس
بازی ایران و انگلیس

بررسی شرایط ایران در مقابل تیم انگلیس

انگلیسی که قرار است در مقابلش قرار بگیریم حتی مجهزتر از دیگر رقبای بزرگ ما مانند آرژانتین، اسپانیا و پرتغال در ادوار گذشته جام جهانی است و از این رو دیدار اول تیم ملی ایران در جام جهانی می تواند بسیار متفاوت برگزار شود. چرا که ترکیب سه‌ شیر سرشار از بازیکنان بزرگ است و تیم ملی ایران نباید روی نقاط ضعف بازیکنانی خاص حساب باز کند. بلکه برای مقابله با چنین ترکیب پرمهره‌ ای، روی آوردن به عملکرد تیمی مناسب است. بنابراین باید از بررسی نقاط ضعف انگلیس دست برداریم و به جای آن از نقاط قوت آن صحبت کنیم تا بتوانیم عملکرد مناسبی در زمین بازی و در مقابل حریف از خود نشان دهیم. در حقیقت تیم ملی ایران می‌تواند از غفلت انگلیس و دست‌ کم گرفتن فوتبال ایران بهره ببرد و این تیم بزرگ را در اولین ایستگاهش با مشکل ناشناس بودن رقیب آسیایی مواجه کند. از سویی دیگر ناشناس بودن تیم ملی ایران برای تیم قدرتمند انگلیس، می تواند نقطه امید بخش دیگری برای تیم ملی کشورمان در قطر به شمار آید.

آشنایی با تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2022

سه ‌شیر مدعی همیشگی قهرمانی جام جهانی است که تنها افتخارش در این تورنمنت به سال 1966 باز می ‌گردد. انگلیسی ‌ها که میزبان این دوره از مسابقات بودند، جام قهرمانی را با برتری 4 بر 2 مقابل آلمان غربی از آن خود کردند. اما بعد از سال 1966  هیچ ‌گاه نتوانستند این افتخار را تکرار کنند. شاگردان گرت ساوت ‌گیت در مسابقات قهرمانی یورو 2020 به نایب ‌قهرمانی رقابت‌ ها رضایت دادند، تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2018 نیز به مرحله نیمه‌ نهایی راه یافت، اما همانند سال 1990 رده‌ ای بهتر از چهارمی کسب نکرد.

انگلیس در جام جهانی 2022، ستاره‌ های نامداری چون هری کین، رحیم استرلینگ، جیدون سانچو و مارکوس راشفورد را در تیم خود می ‌بیند، این بازیکنان ، در لیگ جزیره که به عنوان بهترین لیگ جهان شناخته شده، بازی می کنند. هری مگوایر، جان استونز، ریس جیمز و جود بلینگام مهره ‌های اصلی خط دفاعی این تیم به شمار می ‌روند. انگلیسی‌ ها کار دشواری برای صعود به جام جهانی نداشتند و صدرنشین گروه I انتخابی اروپا شدند.

علیرضا جهانبخش در تقابل با تیم انگلیس

تقابل جالب این گروه را می‌توان رویارویی کایل واکر و علیرضا جهانبخش دانست. واکر در دیدار سه سال پیش منچسترسیتی و برایتون با جهانبخش درگیر شده بود. در حقیقت این بازی می تواند فرصت خوبی برای علیرضا جهانبخش به شمار آید تا خود را به سرمربی تبم برایتون، گراهام پاتر ثابت کند. زیرا زمانی که جهانبخش در این تیم بازی می کرد، پاتر به او اعتماد کافی نداشت.

حال این فرصت برای جهانبخش به وجود آمده است که در مقابل سرمربی سابقش خودی نشان دهد و با بازی خوبی که در مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2022 از خود نشان می دهد، ارزش‌ های خود  را به او یادآوری کند. از سویی دیگر علیرضا جهانبخش با اکثر بازیکنان فعلی تیم انگلیس از نزدیک بازی داشته است و همین امر باعث شده تا نسبت به تیم انگلیس و بازیکنانش، کمک شایانی به عملکرد تیم ایران در این بازی داشته باشد. در ضمن انگیزه شخصی جهانبخش  برای اثبات توانایی ‌هایش به گراهام پاتر و لیگ برتر انگلیس می ‌تواند به برد فوتبال ایران کمک کند و روز بزرگی را برای او و تیم ملی ایران رقم بزند.

زمان پخش بازی ایران و انگلیس  چه ساعتی است؟    

ساعت بازی ایران و انگلیس نیز ساعت 16:30 به وقت ایران است. پخش زنده بازی ایران و انگلیس جام جهانی 2022  این بازی جذاب را می‌ توانید روز دوشنبه از طریق سایت پرمخاطب fam.ir  از پخش زنده شبکه 3 سیما دنبال کنید.