نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت

نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت

نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت : سریال از سرنوشت یکی از سریال های جذاب و پرمخاطب شبکه دو سیما است که تا کنون چهار فصل آن پخش شده و هر بار توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید. در حال حاضر فصل چهارم این سریال هم با شروع ماه مبارک رمضان 1401 از آنتن شبکه دو پخش شد و توانست در میان مجموعه های در حال پخش از شبکه های مختلف سیما، به عنوان پرمخاطب ترین سریال شناخته شود. در همین راستا به بررسی داستان و عوامل سریال در این مقاله خواهیم پرداخت.

درباره سریال از سرنوشت بیشتر بدانیم

این سریال در چهار فصل،  به تهیه کنندگی  اکبر تحویلیان و سفارش شبکه دو در سال های 1398 تا 1401 تولید شده است. محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان کارگردان های این سریال هستند که البته بذرافشان فقط فصل دو را کارگردانی کرده و خردمندان کارگردانی فصل یک، سه و چهار را برعهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی از سرنوشت به نویسندگی محمد محمود سلطانی، روح ا… صدیقی به نگارش درآمده است  و مسعود کرمی و سارا خسروآبادی نیز در فصل های یک تا سه گروه نویسندگان را همراهی کردند. مجید واشقانی، لیلا بلوکات، پوریا پورسرخ، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، ساناز سعیدی، یغما یارعلی، سارا والیانی، مسعود انتظاری، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی و … از بازیگران فصل یک تا سه این سریال بودند.

در فصل چهارم هم بازیگران جدیدی به نام های مهران میری، فرهنگ زرگرباشی، متین طاهری نیا، رضا داوودنژاد، نگین صدق گویا، ساناز سعیدی، سولماز غنی و شاهو رستمی به جمع بازیگران سه فصل گذشته پیوستند. شاید این سریال در 4 فصل تولید شده باشد، اما در تمامی قسمت ها شاهد اتفاقاتی جدید و جذاب خواهیم بود که مانع از تکراری شدن سریال برای مخاطب می گردد. هم چنین در سریال از سرنوشت بازیگران به گونه ای انتخاب شده اند که با بزرگ شدن آن ها در فصل های دیگر، مخاطب با آن ها احساس غریبگی نخواهد داشت.

نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت
نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت

از سویی دیگر در هر فصل شاهد حضور بازیگرانی نام آشنا هستیم که بر جذابیت داستان می افزاید. البته باید به این نکته توجه داشت بازیگران دو شخصیت اصلی داستان یعنی هاشم و سهراب، با این که برای اولین بار به صورت جدی در جلوی دوربین ظاهر می شوند، به خوبی موفق شدند تا نقش خود را ایفا کنند. از دیگر ویژگی های بارز این سریال به خصوص در دو فصل آخر توجه به تولید ملی، حمایت و مانع زدایی ‌ها، دغدغه جوان ها و انگیزه دادن به جوان ها، آسیب شناسی ازدواج، خود باوری، تعامل و ‌اعتماد به جوان ها می باشد و همین امر باعث شده تا در میان سایر سریال های پخش شده در سال 1401 از جایگاه ویژه ای برخوردار گردد.

تا کنون 72 قسمت از این سریال پرطرفدار طی فصل های اول تا سوم پخش شده است و فصل چهارم آن در یک مجموعه 50 قسمتی در حال پخش است. البته خبرهایی درباره ساخت فصل های پنجم و ششم این مجموعه تلویزیونی رسیده است، اما عوامل سریال، هنوز به نتیجه قطعی برای تولید این دو فصل نرسیده اند.

داستان سریال از سرنوشت

داستان سریال از سرنوشت درباره  کودکان پرورشگاهی است که در طی فصل های مختلف بزرگ می شوند و تا پایان فصل چهارم به  سن بزرگسالی رسیده و برای خود صاحب شغل و زندگی می گردند. در واقع داستان این سریال از سال 1380 شروع شده و در پایان فصل چهارم به سال 1399 هم می رسد.

شخصیت های اصلی داستان حول محور دو کودک به نام های هاشم و سهراب برمی گردد که در پرورشگاه زندگی کرده و با زندگی در کنار یکدیگر به دو دوست جدا نشدنی تبدیل می شوند. فصل اول و دوم این سریال مربوط به مسائل و مشکلات هاشم و سهراب تا سن 18 سالگی و پیدا کردن هویت آن ها می باشد.

نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت
نگاهی بر مجموعه تلویزیونی از سرنوشت

در حالی که با بزرگتر شدن قهرمان های از سرنوشت، مشکلات آن ها هم بزرگتر می شود و در فراز و نشیب های زندگی مسائل زیادی را پشت سر می گذارند و در نهایت به  موفقیت می رسند. از این رو فصول سوم و چهارم از سرنوشت به  دوران بزرگسالی هاشم و سهراب می پردازد و در این دو فصل شاهد مشکلات مالی و چالش های عاطفی این دو خواهیم بود.

زمان پخش سریال از سرنوشت

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی از سرنوشت با شروع ماه مبارک رمضان 1401، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 از طریق آنتن شبکه دو سیما پخش می شود و پنج شنبه شب ها هم شاهد خلاصه قسمت های هفته گذشته خواهیم بود. تکرار این سریال پرطرفدار را می توان فردای همان روز در ساعت های 1:30، 10 و 16:30 از طریق شبکه دو مشاهده کرد.

دیدگاه ها 1

  1. سهیل می‌گوید:

    وای چقدر خوب میشه فصل های بعدی از سرنوشت هم ساخته بشه واقعاً سریال از سرنوشت 4 عالی بود ممنون از بازیگران درجه یک این سریال به ویژه آقای حیایی و دیباج و خانم بهارمست و خانم مونا کرمی.