سریال مستوران از 16 خرداد روی آنتن شبکه یک می رود

سریال مستوران

سریال مستوران یک سریال جذاب تاریخی است که داستان های کهن فارسی را با نگاهی نو به قاب تصویر می کشاند. این سریال قرار است از روز دوشنبه 16 خرداد 1401 از طریق آنتن شبکه یک پخش گردد. در ادامه به بررسی جزئیاتی بیشتری از این سریال می پردازیم.

درباره سریال مستوران بیشتر بدانیم

سریال تاریخی مستوران به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و مسعود آب ‌پرور و تهیه ‌کنندگی عطا پناهی برداشتی از رمان مستوران نوشته محمد حنیف است و قصه ها برگرفته از ادبیات کهن ایرانی است که توسط نویسنده بومی و به روز شده و به مرحله تصویر کشیده شده است.

در این سریال شاهد روایتی منسجم از  افسانه ها و قصه های ادبیات کهن ایرانی مناسب با ذائقه جوان ها و خانواده های ایرانی هستیم  که جزو دغدغه‌های بسیاری از اساتید حوزه ادب و فرهنگ به شمار می آید. به جرات می توان گفت این سریال باعث می شود تا ادبیات فارسی ایرانی بتواند در قالب یک مجموعه تلویزیونی جذاب، جای خود را در میان نسل جوان جامعه باز کند.

در این سریال بازیگران زیادی نقش آفرینی کردند و روزانه ۲۰۰ نفر عوامل پروژه سر صحنه فیلمبرداری حضور دارند.

سریال مستوران
سریال مستوران

شخصیت های مستوران

البته شخصیت های اصلی این مجموعه توسط بازیگران مطرح و نام آشنای سینما و تلویزیون نظیرحمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی ‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، عبدالرضا نصاری و علی دهکردی نقش آفرینی شد.

در میان بازیگران ذکر شده، نقش متفاوت بیژن بنفشه‌خواه بیشتر به چشم می خورد. زیرا وی در این چند سال، بیشتر در نقش‌ ها کمدی و طنز دیده شده است و اما در این سریال با چهره و نقش متفاوتی در شبکه 1 حضور خواهد یافت.

گریم متفاوت رابعه اسکویی به صورت جادوگر هم می تواند برای مخاطبان جذاب و به یاد ماندنی باشد و او را نسبت به نقش های گذشته اش متمایز نماید. فصل اول سریال مستوران در 13 لوکیشن مختلف انجام شد و فضای دکورهای کاملا ایرانی سریال مربوط به شهرک نور و لوکیشن‌ های دیگر در چهاردانگه است.

مستوران به عنوان تازه ‌ترین محصول سازمان هنری رسانه ‌ای اوج، در چندین فصل متعدد ساخته می شود و در حال حاضر فصل اول این مجموعه تلویزیونی در 26 قسمت، آماده پخش است.

سریال مستوران
سریال مستوران

زمان پخش سریال مستوران

در ابتدای تولید، مشخص نبود که این سریال از کدام شبکه پخش می شود اما از آن جایی که سریال مستوران در گروه سریال های الف قرار گرفته است، نهایتا تصمیم به پخش این مجموعه از شبکه یک گرفته شد.

پخش این مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی از 16 خرداد 1401 آغاز می شود و زمان پخش آن از شنبه تا چهار شنبه، ساعت 22:15 از طریق  آنتن شبکه یک است. قابل ذکر است در صورت عدم دسترسی به تلویزیون علاقمندان می تواند این سریال را از سایت fam.ir  و از بخش پخش زنده شبکه یک مشاهده کنند.