زمان پخش سریال جشن سربرون اعلام شد

زمان پخش سریال جشن سربرون

درباره زمان پخش این مجموعه تلویزیونی و شبکه پخش کننده آن، هنوز اطلاعات زیادی به دست نیامده است، اما طبق شواهد به دست آمده، به نظر می رسد که سریال در شهریور ماه سال 1401 پخش شود و با توجه به گستردگی کار و این که در گروه سریال های الف قرار گرفته است، به احتمال زیاد شبکه یک برای پخش آن انتخاب می گردد. حسن نجاریان درباره جزییات کارهای تولید «جشن سربرون» گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم برای شهریور امسال کار را به پخش برسانیم و به احتمال قوی هم این مجموعه از شبکه یک سیما به روی آنتن برود.»

در این مقاله به منظور افزایش آگاهی علاقه مندان به سریال های تاریخی به بررسی داستان و عوامل این مجموعه تلویزیونی خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره سریال جشن سربرون

این مجموعه تلویزیونی در ژانری تاریخی به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌ کنندگی حسن نجاریان، محصول سال 1400 سیما فیلم است. لوکیشن های سریال مربوط به سکانس های مختلفی نظیر منزل قوام، کنسولگری انگلیس، بازار شیراز و کوچه و گذر آن است و بخش های دیگر هم در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده است. فیلمبرداری قسمت های کوهستانی سریال هم در جاده امام زاده داوود در اوج برف و سرمای شدید صورت گرفت.

در مجموع فیلمبرداری سریال 27 ماه طول کشید و با توجه به این که که مراحل فیلمبرداری در اوج کرونا بود، بازیگران و عوامل فیلم لحظات سختی را سپری کردند، اما به گفته تهیه کننده سریال، از آن جایی که بیشتر عوامل تولید واکسینه شده بودند، خدا را شکر مشکلی به لحاظ کرونا به وجود نیامد.

زمان پخش سریال جشن سربرون
زمان پخش سریال جشن سربرون

البته عوامل سریال همراهی و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و همین امر باعث شد تا پروژه پایان خوبی داشته باشد و در همین راستا تنها هدف این گروه، دیده شدن این سریال تلویزیونی است تا خستگی آن ها رفع شود و با استقبال خوب مخاطبین رو به رو گردند. لازم به ذکر است، ساخت 5 فصل از این سریال پیش بینی شده است. اما در حال حاضر فقط یک فصل آن به اتمام رسیده و تولید فصل های دیگر این مجموعه تلویزیون به بازخورد مردم  پس از پخش آن و درخواست صدا و سیما برای ساخت فصل های بعدی، بستگی خواهد داشت.

بازیگران سریال جشن سربرون

در این مجموعه 45 قسمتی بازیگران زیادی جلوی دوربین رفتند و از اتفاقات ناگور در حین فیلم برداری این سریال، درگذشت بازیگر پیشکسوت کشورمان اکبری مبارکه بود. البته نقش ایشان در سریال تقریبا تمام شده بود و در دو سکانس باقی مانده، عوامل توانستند با تمهیداتی، نقش را جمع کنند.

در سریال جذاب تاریخی جشن سربرون بازیگرانی هم چون حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، زنده یاد کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی‌ پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران‌هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی به ایفای نقش پرداختند.

زمان پخش سریال جشن سربرون
زمان پخش سریال جشن سربرون

درباره داستان سریال بیشتر بدانیم.

این سریال ورق جدیدی از تاریخ را به نمایش می گذارد. به گونه ای که در آن نگاهی به وقایع و رویدادهای تاریخی در دوران مشروطه می اندازد. هم چنین در سریال، کمپ انگلیسی ‌ها با کاراکتری به نام مستر نوئل انگلیسی، خانه قوام، بیمارستان مرسلین، خانه حاج آقا ضیاء، انجمن محمدیه و کوچه‌ های شیراز و بخش‌ های کنسولگری انگلیس را در محور ماجراهای بهادرخان (حسین محجوب) خواهیم دید.

و اما داستان این مجموعه تلویزیونی تاریخی، جایی در دل کوه ‌های سخت و در میان عشایر روایت می ‌شود و قصه به رقابت و مخالفت دیرینه  بهادر، کد خدای ایل پوسان با کد خدای طایفه همسایه سرخو، بر می گردد.

البته پس از خاموش شدن کینه ها سرخو به خواستگاری جهان‌ پسند دختر زیبا و کم سن و سال بهادر می ‌آید، بدون این که از قضیه نامزدی جهان پسند با پسر عمویش اطلاع داشته باشد. از این رو بهادر خان قاطعانه با این وصلت مخالفت کرده و همین امر باعث می شود تا زخم‌ های کهنه سرباز کنند.

در این راستا هر دو طایفه از کد خدای خود حمایت می ‌کنند و درگیری در ابعاد بزرگ تری بین دو طایفه به وجود می آید. تلاش برای وصلت این دو طایفه، در برهه حساسی روایت می‌شود. به طوری که بینندگان با مشاهده این سریال عشق و ایثار را به صورت هم زمان می بینند و هم شاهد فداکاری مردمانی هستند که با آمدن نام وطن، تبدیل به قهرمانانی برای حفظ وطن خویش خواهند شد.

نام سریال هم برگرفته از یک جشن دیرینه ایرانیان است. به این صورت که در میان عشایر زمانی که بافت یک قالی تمام می شود و می خواهند آن را از دار جدا کنند، روز بسیار مبارکی است که آن را جشن می گیرند. بنابراین وقتی سر قالی را که به دار آویزان شده می‌برند و قالی آزاد می ‌شود، جشنی با عنوان جشن سربرون بر گذار می شود و در واقع دلیل نام گذاری این سریال می ‌تواند کنایه‌ ای از قهرمانان داستان در این مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی باشد.

زمان پخش سریال جشن سربرون
زمان پخش سریال جشن سربرون

بیوگرافی مجتبی راعی کارگردان سریال جشن سربرون

مجتبی راعی از کارگردان های با سابقه و خوشنام کشورمان است که در سال در سال ۱۳۳۶ در اصفهان در شهر دهق به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی خود را در همان جا گذراند. پس از پایان تحصیلات مقدماتی وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد و در رشته کارگردانی سینما فارغ‌ التحصیل گردید.

در حال حاضر راعی ساکن تهران است و در فعالیت هایی نظیر فیلمنامه ‌نویسی، کارگردانی و تدریس سینما مشغول به کار می باشد. از ساخته های این کارگردان می توان به مواردی نظیر سریال جشن سربرون (۱۴۰۰)، ترنج (۱۳۹۱)، عصر روز دهم (۱۳۸۷)، سفر به هیدالو (۱۳۸۴)، صنوبر (۱۳۸۰)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، تولد یک پروانه (۱۳۷۶)، غزال (۱۳۷۴)، جای امن (۱۳۷۲)، تونل (۱۳۷۱)، تابستان ۵۸ (۱۳۶۸) و انسان و اسلحه (۱۳۶۷) اشاره کرد. در نهایت امیدواریم ای سریال تاریخی که احتمالا از شبکه یک پخش خواهد شد، با استقبال بینندگان و علاقمندان به سریال های تاریخی روبرو شود.