پخش مجدد سریال ولایت عشق به جای مستوران از شبکه یک

پخش مجدد سریال ولایت عشق

پخش مجدد سریال ولایت عشق : سریال ولایت عشق از دسته سریال های مذهبی و پرطرفداری است که در آن داستان زندگی امام رضا (ع) را روایت می کند و به دلیل ارادت شیعیان به این امام رئوف و به تصویر کشیدن واقعیت هایی از زندگی امام رضا (ع)، توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد.

به همین منظور شبکه یک و دیگر شبکه های تلویزیون این سریال را بارها در جدول پخش خود قرار دادند. این بار هم شبکه یک با وجود این که قرار بر پخش سریال مستوران در تاریخ 16 خرداد گذاشته بود، تصمیم گرفت تا بار دیگر اقدام به پخش این سریال پرمخاطب نماید.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک این تصمیم به دلیل شروع دهه کرامت و در آستانه ولادت پربرکت امام رضا علیه السلام و به دنبال ابراز احساسات بینندگان عزیز و غیرتمند نسبت به وجود مقدس این امام همام گرفته شد.

در همین راستا در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی به سریال جذاب و دیدنی ولایت عشق بیندازیم.

درباره سریال ولایت عشق بیشتر بدانیم

مجموعه تلویزیونی ولایت عشق به کارگردانی و نویسندگی مهدی فخیم زاده است و از طریق آنتن شبکه یک سیما پخش گردید. البته این سریال برای پخش در شبکه های آی فیلم عربی و الکوثر به زبان عربی هم دوبله شد. لازم به ذکر است در میان کشورهای عربی، این سریال با عنوان غریب طوس شناخته شده است.

جالب است بدانید ساخت این سریال 30 قسمتی دو سال و نیم طول کشید و سرانجام در سال 1379 بر روی آنتن شبکه یک رفت و نسخه سینمایی این مجموعه پرطرفدار هم که شامل خلاصه قسمت های سریال بود، در سال 1380 از طریق همین شبکه پخش شد.

بهروز افخمی درباره سریال ولایت عشق می گوید که کارگردانی این سریال را به دلیل تجربه من در ساخت مجموعه تلویزیونی تنهاترین سردار به من دادند. این کارگردان با تجربه سینما و تلویزیون گفت: کارهایی مانند سریال امام رضا(ع)، به این صورت نیست که طرح را ببریم و تصویب شود بلکه برای این نوع کارها، مدیران تصمیم می‌ گیرند و کارگردان را برای ساخت این فیلم انتخاب می ‌کنند.

پخش مجدد سریال ولایت عشق
پخش مجدد سریال ولایت عشق

ساخت سریال ولایت عشق

ولایت عشق هم در زمان ریاست آقای لاریجانی برای صدا و سیما و آقای حیدریان برای ریاست سیما فیلم ساخته شد و بنابر تصمیم آن ها، مهدی فخیم زاده برای کارگردانی این سریال انتخاب گردید.

مهدی فخیم زاده برای ساخت این سریال تمام کتاب هایی که درباره امام رضا(ع) نوشته شده بود را مطالعه کرد تا اثری ماندگار خلق نماید. سرانجام یک سناریو برای وقایع تاریخی نوشت که مورد تایید شورای تاریخ اسلام قرار گرفت و سناریوی دیگر مربط به شخصیت های فرعی داستان بوده که جنبه تاریخی ندارند و توسط شورای مربوطه تصویب شد.

ولایت عشق در زمینی به مساحت 62 هزار متر مربع و با معماری عربی دوران بعد از اسلام فیلمبرداری شد البته این لوکیشن برای فیلمبرداری سریال های دیگری نظیر امام علی (ع)،  تنها ترین سردار، طفلان مسلم و آخرین دعوت هم استفاده شده است.

در این سریال بازیگرانی چون محمد صادقی، اکبر زنجانپور، دانیال حکیمی، بیژن امکانیان، فریماه فرجامی، بیتا فرهی، رامبد جوان، داوود رشیدی، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، فتحعلی اویسی، سیروس گرجستانی، عنایت بخشی، حبیب اسماعیلی، حبیب دهقان نسب و … به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

موسیقی متن سریال هم توسط بابک بیات ساخته شد و تیتراژ پایان سریال را هم با صدای دلنشین محمد اصفهانی خوانده شده است.

نقش امام رضا (ع) هم توسط فرخ نعمتی ایفا شد که در طول سریال این بازیگر با چهره ای نورانی جلوی دوربین رفت تا چهره آسمانی این امام معصوم برای بینندگان حفظ شود.

داستان سریال ولایت عشق

موضوع سریال ولایت عشق برگرفته از زندگی علی بن موسی الرضا و آوردن او به مرو و دوران نیابت وی و مرگ او می باشد. البته 12 قسمت اول این مجموعه تلویزیونی درباره مرگ هارون، جنگ دو برادر و خلافت مأمون بوده، ۱۵ قسمت میانی سریال درباره تحمیل ولایتعهدی مأمون به امام رضا (ع) می باشد و ۳ قسمت پایانی هم به حرکت مأمون به سوی بغداد و شهادت امام‌ رضا(ع) اختصاص یافته است.

هم چنین در سریال به بیان حوادث مهم این دوران از جمله نماز باران، نماز عید فطر و مناظرات بین ادیان می ‌پردازد. به گونه ای که افراد با دیدن این سریال با وقایع و اتفاقات آن دوره و رنج هایی که این امام مهربان در راه اسلام و برپایی حکومت عدل الهی کشیده اند، به خوبی آشنا می شوند.

زمان پخش سریال ولایت عشق

سریال ولایت عشق از 15 خرداد 1401، هر شب ساعت 22:15 از طریق شبکه یک پخش می شود و تکرار آن را می توان فردای همان روز در ساعت های 9 و 15 مشاهده نمود.