پخش زنده سریال مرضیه از شبکه تماشا

پخش زنده سریال مرضیه

پخش زنده سریال مرضیه : با شروع ماه محرم، تلویزیون هم حال و هوایی تازه به خود گرفته و به همین مناسبت اقدام به پخش مجموعه ها و سریال هایی با رنگ و بویی محرمی کرده است. یکی از این سریال ها، مجموعه تلویزیونی مرضیه است که از طریق پخش زنده شبکه تماشا هر شب مهمان خانه های ما می شود. در همین راستا سایت فام تصمیم گرفته تا اطلاعات جامعی درباره سریال مرضیه، عوامل و داستان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

اطلاعاتی جامع درباره سریال مرضیه

مجموعه  تلویزیونی  مرضیه از دسته سریال های ماندگار صدا و سیما است که به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی همسرش مجید اوجی تهیه و تولید شده است. این مجموعه 15 قسمتی برای اولین بار در محرم سال 1398 از پخش زنده شبکه 2 سیما پخش گردید. فلورا سام نگارش فیلمنامه این سریال را خود برعهده گرفته است که البته  نگارش برخی از قسمت ها را هم  پریسا شمس و نسیم عرب‌ امیری کمک کرده ‌اند. و اما سریال مرضیه که در ژانری خانوادگی و ملودرام تهیه شده، داستانی درباره یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ دارد و در واقع این اختلاس، خانواده مرضیه را تحت تاثیر قرار می دهد و همین امر باعث شده تا خانواده اش در موقعیت انتخاب و تصمیم گیری قرار گرفته و مرضیه هم در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب شود و در پی این انتخاب، اتفاقات جدیدی برایش به وجود می آید.

در این مجموعه بازیگرانی چون ماه چهره خلیلی (مرضیه شکیبا)، پژمان بازغی (احسان شکیبا)، داریوش ارجمند (دکتر بهزادی)، گوهر خیراندیش (مریم)، آتیلا پسیانی (فرزاد فرخی )، امیرحسین صدیق (علی فروتن)، علی اوجی (کامبیز بهرامی )، حسن زارعی (محمود فروتن )، نیلوفر شهیدی (پروانه)، شیوا خسرومهر (ثمر )، مختار سائقی اسد کاشفی ( پلیس)، صدیقه کیانفر افسر (مادر نازی و ژیلا)، شایلین رحیمی خو (سوگل فروتن)، کاوه آشنا، رهام تدریسی، محسن دلیخون، راحیل محمد جانی و فاطمه امامی حضور داشتند. لازم به ذکر است در تهیه این سریال عوامل دیگری نظیر ابوالفضل نباتی به عنوان فیلم بردار و روزبه کلباسی به عنوان تدوین گر، فعالیت داشته اند. در واقع مجموعه تلویزیونی مرضیه آخرین سریالی بود که ماه چهره خلیلی قبل از فوت خود در آن نقش آفرینی کرد و در این سریال گوهر خیر اندیش نقش یک والیبالیست را ایفا می کند که مجبور است روی ویلچر بنشیند. البته این سریال به عنوان آخرین کار مجید اوجی به عنوان تهیه کننده ثبت شد، چرا که هم زمان با پخش این سریال بر اثر سکته قلبی درگذشت.

پخش زنده سریال مرضیه
پخش زنده سریال مرضیه

بیوگرافی فلورا سام

فلورا سام یکی از هنرمندان بزرگ کشورمان است که در 12 آبان سال 1344 در شیراز متولد شد. وی در سال  1363 و در سن 18 سالگی با مجید اوجی، تهیه کننده ازدواج کرد و در سال 1366 موفق شد تا در رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شود. در حقیقت خانم بازیگر اولین فعالیت خود را در این زمینه از سال 1359 وقتی 15 ساله و دانش آموز مقطع دبیرستان بود با حضور در کلاس های تئاتر زنده یاد مجید افشاریان شروع کرد و پس از آن در زمان انقلاب فرهنگی زیر نظر مجید اوجی وارد تئاتر شد و تجربه های موفقی به دست آورد.

در همین دوران هم بود که آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران به دلیل بسته شدن دانشگاه ها در زمان انقلاب فرهنگی، به  شیراز برگشت و از آن جایی که اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه داشت، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست و همین امر باب آشنایی مجید اوجی و فلورا سام گردید که در نهایت هم به یک ازدواج موفق ختم شد. و اما وی فعالیت حرفه ای اش را در تلویزیون با بازی در سریال مهر و ماه، در سال 1369 به کارگردانی حمید لبخنده آغاز کرد و در طی این سال ها علاوه بر این سریال در مجموعه های دیگری نظیر شیخ مفید، روزهای زندگی، همسایه ها، شبی از شب ها، نشانی، ماه عسل،  توطئه فامیلی،  راز پنهان، بی قرار 1 و 2، باغ سرهنگ ایفای نقش کرده است.

فلورا سام اولین تجربه سینمایی خود را با فیلم شیخ مفید در سال 1374 به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم و در کنار بازیگری داریوش ارجمند به دست آورد و به واسطه سریال همسایه در سال 1379 وقتی 35 سال داشت با بازی در کنار بازیگران با تجربه ای چون علی نصیریان ، گوهر خیراندیش و محمدرضا شریفی نیا به شهرت رسید. لازم به ذکر است که فلورا سام در کنار بازیگری، در فعالیت های دیگری چون چهره پردازی، نویسندگی و کارگردانی هم فعالیت داشته است و تا کنون مجموعه های بسیار موفقی را که از صدا و سیما پخش شده، کارگردانی کرده است.از اولین تجربیات وی در حوزه نویسندگی و کارگردانی می توان به دو سریال نشانی و راز پنهان اشاره کرد. به طوری که وی در سریال نشانی از سال 1387 اولین تجربه نویسندگی خود را آغاز کرد که خود نیز در آن بازی داشت و سپس سال 91 سریال راز پنهان را کارگردانی کرد.

پخش زنده سریال مرضیه
پخش زنده سریال مرضیه

به جرات می توان گفت که سریال ما فرشته نیستیم ، قرارمون پارک شهر و سریال مرضیه از تجربه های بسیار موفق خانم سام در حوزه کارگردانی می باشد. آخرین سریال تولید شده از فلورا سام هم، همان سریال مرضیه است که طبق نظر سنجی مردمی به عنوان یکی از موفق ترین سریال های صدا و سیما در محرم سال 1398 شناخته شد. درباره زندگی شخصی فلورا سام باید گفت که با همسرش مجید اوجی 35 سال، زندگی عاشقانه داشت، اما متاسفانه مجید اوجی همسر فلورا سام و تهیه کننده سینما و تلویزیون بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان، سرانجام در 17 آبان ماه 98 بر اثر حمله قلبی درگذشت. ثمره این ازدواج هم یک دختر به نام فریال است که در سال 1364 متولد شد و فارغ التحصیل رشته عکاسی است.

زمان پخش سریال مرضیه کی است؟

اولین قسمت از سریال مرضیه 4 مرداد 1401 در ساعت 23 از پخش زنده شبکه تماشا پخش گردید و قرار است این مجموعه تلویزیونی پرمخاطب هر شب در همین ساعت پخش گردد و برای تکرار این سریال را می توانید فردای همان روز در ساعت 5 صبح از طریق همین شبکه مشاهده نمایید.