نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر

نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر

برای اطلاع از نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر با ما همراه باشید. سیم آخر نام یک مسابقه تلویزیونی است که اولین بار در 15 آبان سال 1399 از طریق پخش زنده شبکه 3 پخش گردید. در ابتدا قرار بود که نام این برنامه بمب باشد اما پس از مدتی شاهد تغییر نام آن با عنوان سیم آخر بودیم. در واقع فصل های گذشته این مسابقه در روزهای پنج شنبه و  جمعه هر هفته ساعت 22:30 از پخش زنده شبکه 3  ارائه می گردید و تا روزهای پایانی سال 1400 هم ادامه داشت.این بار هم رضا رشیدپور در یک ویدئو خبر از پخش سری جدید مسابقه سیم آخر در سال 1401 داد و از متقاضیان شرکت در مسابقه، درخواست کرد تا برای آگاهی بیشتر برای نحوه ثبت نام در سیم آخر، به نشانی  Simeakhar_3.ir  مراجعه نمایند. از این رو در این مقاله نگاهی به برنامه سیم آخر در فصل های گذشته و بیوگرافی رضا رشیدپور، مجری توانمند برنامه خواهیم انداخت.

 آشنایی با عوامل مسابقه سیم آخر

سیم آخر یکی از مسابقات پرطرفدار تلویزیونی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان و اجرای رشید پور برای پخش زنده شبکه 3 تهیه و تولید شده است. مسابقه سیم آخر از یکی از پربیننده ترین مسابقه های تلویزیونی در حال اجرای دنیا، الهام گرفته است و در ایران هم توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید و در واقع هدف از تولید آن ایجاد سرگرمی و ارتقا اطلاعات عمومی افراد بوده و در مجموع باید گفت کهف این برنامه تلویزیونی جنبه کاربردی خواهد داشت.

روند مسابقه سیم آخر در فصل های گذشته چگونه بود؟

در تمامی فصل های مسابقه شاهد یک بمب در وسط صحنه هستیم که در صورت جواب اشتباه شرکت کنندگان، بمب فعال شده و بر روی شرکت کنندگان رنگ می پاشد. از این رو به هر شرکت کننده و تماشاگران ردیف اول یک عینک داده می شود تا از پاشیده شدن رنگ بر چشمان آن ها جلوگیری شود.سوالات مسابقه در حوزه علوم اسلامی و قرآنی، زبان و ادبیات فارسی، افتخارات ملی، جانورشناسی، ریاضیات، جغرافیا، ورزش، تاریخ، هنر، شیمی، فیزیک و غیره انتخاب می شوند و شرکت کنندگان هم باید بالای 17 سال داشته باشند.

البته در هر فصل از مسابقه شاهد تغییرات جزئی در روند مسابقه، تعداد شرکت کنندگان و دکوراسیون صحنه می باشیم که در ادامه توضیحاتی مختصر درباره آن ها خواهیم داد.

نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر
نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر
  • در فصل اول چند تیم سه نفره حضور داشتند که باید به صورت جداگانه به سوالات مسابقه پاسخ می دادند و در ازای هر سوال، یک بمب را خنثی می کردند. در ازای خنثی کردن هر بمب جوایز بیشتری به آن ها تعلق می گرفت و در صورت رسیدن به بمب طلایی و خنثی کردن آن، جایزه شرکت کنندگان چندین برابر می گردید.

در طول مسابقه برای هر تیم، 7 عدد بمب فعال می شد که البته هر سوال، دارای چند پاسخ صحیح و یک پاسخ نادرست بود. در صورتی که شرکت کننده، سیم پاسخ نادرست را به اشتباه می چید، بمب فعال می گردید و در واقع آن شرکت کننده از دور مسابقه خارج می شد. البته هر تیم فقط سه بار اجازه خطا داشتند و با فعال شدن بمب سوم، مسابقه برای آن ها تمام می شد.البته شرکت کنندگان بعد از خنثی کردن شش بمب می توانستند جایزه خود را دریافت نموده و از میدان مسابقه خارج شوند. اما در صورت تمایل وارد مرحله آخر و خنثی کردن بمب هفتم می شدند. در صورت خنثی کردن بمب هفتم جایزه نقدی آن ها افزایش می یافت و در صورت پاسخ اشتباه هم کل جایزه خود را از دست می دادند.

  • در فصل گذشته این برنامه، شاهد تغییراتی در دکور و فضای مسابقه بودیم و در واقع شرکت‌ کنندگان غیر از انفجار بمب با سقوط آزاد مواجه می شدند. البته در این فصل بر تعداد شرکت کنندگان افزوده شده و هر گروه با شیوه‌ های مختلف از مراحل مسابقه حذف می‌ شدند.
  • لازم به ذکر است، هنوز درباره فصل جدید سیم آخر در سال 1401، اطلاعات دقیقی به دست نیامده وحتی هنوز مشخص نشده است که با توجه به شرایط کرونا، این مسابقه با حضور تماشاگر اجرا می شود یا خیر؟
نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر
نحوه ثبت نام مسابقه سیم آخر

نگاهی به زندگی نامه رضا رشیدپور

رضا رشیدپور در تاریخ هجدهم مرداد ماه سال 1354 در خیابان سلسبیل  تهران به دنیا آمد و موفق شد تا به صورت هم زمان در دو دانشگاه و در دو رشته عمران و کارگردانی فارغ التحصیل شود.وی در سال 1382 با خانم نغمه مهر پاک ازدواج کرد. وی در آن زمان از مجریان برنامه تصویر زندگی بود و با مدرک فوق لیسانس روانشناسی به فعالیت های دیگری نظیر کارگردانی و ساخت و ساز نیز می پردازد. حاصل این ازدواج دختری به نام هلن است که در سال 1385 متولد شد و در واقع تنها فرزند آقا و خانم مجری است.

در باره فعالیت های هنری رضا رشیدپور باید گفت که:

افراد بیشتر وی را در زمینه اجرا شناخته اند و از اجرا های موفق آن می توان به برنامه های مختلفی چون شب شیشه ای، عبور شیشه ای ، زنده رود ، دید در شب ، هفت ، حالا خورشید ، ویژه برنامه شب یلدا، مسابقه سیم آخر و غیره اشاره کرد.این مجری کشورمان علاوه بر اجرا به عنوان بازیگر در فیلم هایی چون بی پولی ، سوپراستار ، شش نفر زیر باران ، شیش و بش ، در امتداد شهر ، شرف خانواده فاضل و قاتل اهلی ایفای نقش کرده است.البته وی چند وقتی از اجرا و تلویزیون فاصله گرفت و در این مدت اقدام به تکمیل تحصیلات خلبانی خود کرده و مدرک ای ار در خلبانی با گرایش خلبانی با هواپیمای ایرباس سری سیصد را دریافت نمود.

راه های ارتباطی با مسابقه سیم آخر

برای ارتباط با مسابقه سیم آخر می توان از طریق اینستاگرام برنامه به آدرس simeakhar3@ اقدام نمود و از این طریق بینندگان و  شرکت کنندگان می توانند نظرات خود را اعلام کنند و حتی علاقه مندان به برنامه سیم آخر می توانند برخی از بخش های جذاب برنامه را مشاهده نمایند. وب سایت مسابقه سیم آخر هم به نشانی .com3 bombtvمی باشد و در واقع شرایط شرکت در مسابقه هم از طریق این سایت اطلاع رسانی خواهد شد.