معرفی فیلم سینمایی تصمیم جدایی Decision to Leave

فیلم سینمایی تصمیم جدایی جدیدترین فیلم کارگردان مشهور کره جنوبی پارک چان ووک است. پاین فیلم با بهره گیری از داستان و کارگردانی خود توانسته نظر بسیار مثبتی از منتقدات را دریافت کند و بینندگان بسیاری را مجذوب خود کند. خلاصه کلی این فیلم درباره عشق بین یک کارآگاه پلیس و یکی از مظنونانش می باشد. فیلم تصمیم جدایی Decision to Leave موفق شد جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن 2022 را دریافت کند.

هشدار اسپویل : اگر هنوز فیلم سینمایی تصمیم جدایی را مشاهده نکردید بهتر است از خواندن این مقاله خودداری کنید. در ادامه با بلاگ فام همراه باشید تا به معرفی این فیلم جذاب کره ای بپردازیم.

کارگردان فیلم سینمایی تصمیم جدایی

پارک چان ووک (زاده 23 اوت 1963) فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده به نام اهل کره جنوبی است. او از سال 1992 کار می کند و یکی از مشهورترین کارگردانان کره جنوبی است. پارک چان ووک یکی از کارگردانانی است که با ساختن فیلم هایی مانند Oldboy یا The Handmaiden توانسته توجهات زیادی را به سینمای کره جلب کند. سبک غیرمعمول و متفکر پارک چان ووک یکی از دلایل محبوبیت این کارگردان در بین دوستداران سینما شده است. همچنین فیلم سه گانه انتقام او در سراسر جهان شناخته شده است. Oldboy، دومین فیلم از این سه گانه، برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال 2004 شد.

فیلم سینمایی تصمیم جدایی ، اولین فیلم بلند داستانی به نویسندگی و کارگردانی پارک چان ووک پس از فیلم کنیز (2016)، نمایشی است که عناصری از عرفان را با مفاهیم عاشقانه ای که در درون دسیسه و کشمکش لایه ای پوشانده شده است. در ادامه به معرفی داستان فیلم میپردازیم.

معرفی فیلم سینمایی تصمیم جدایی Decision to Leave

داستان فیلم

به طور کل داستان بر روی شخصیت های-جون (پارک هه ایل)، که یک کارآگاه پلیس است و واقعا عاشق کارش است، با کشمک های روحی و مشکلاتی که در زندگی دارد ، به پرونده ای برمیخورد که سرآغاز روایت فیلم سینمایی تصمیم جدایی است.

این روایت تمام تنش های خود را با ماموریت های-جون برای تحقیق در مورد حرکات سو ری (تانگ وی)، یک مهاجر چینی که همسرش در اتفاقی به تتازگیدرگذشت، نشان می دهد. در فیلم میبینیم که نتایج معاینات پزشکی قانونی و همچنین تحقیقات پلیس نشان می دهد که مرگ همسرش سو ری در نتیجه یک خودکشی بوده است. اما همه ماجرا این نیست و شم کارآگاهی هه جونگ میتواند داستان را به کلی عوض کند و باعث بروز حوادث و اتفاقاتی در داستان فیلم می شود.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم فیلم تصمیم جدایی با داستانی بر اساس یک درام پلیسی جنایی شروع می شود که ترکیبی از حس علاقه به کار و وظیفه شخصیت اصلی به همراه حس شوخ طبعی و عشق و احساسات شخصیت اصلی یعنی های-جون است. داستان از ابتدا به ارامی و در فضایی یکنواخت شروع می شود و به تدریج شروع به تغییر تمرکز به سمت ایجاد رابطه بین شخصیت های-جون و سو ری می کند. این رابطه در ابتدا به دلیل سوء ظن های-جون به نحوه مرگ شوهر سو ری و خود شخص سو شکل گرفته. سوء ظنی که باعث شد های-جون توجه بیشتری به سو داشته باشد و همین موضوع رابطه این دو را شکل می دهد.

معرفی فیلم سینمایی تصمیم جدایی Decision to Leave

همه چیز در قبل اتاق بازجویی عادی به نظر میرسد اما در هنگام بازجویی های-جون از سو ری ، سوشی سفارش میدهد . همه چیز در یک لحظه از بازجویی قتل به یک قرار عاطفی تبدیل می شود. با توجه به حس و حال های-جون کم کم این حس جدی تر می شود.

پیچیدگی های عاطفی در فیلم سینمایی تصمیم جدایی

همانگونه که بالاتر اشاره نمودیم شخصیت های-جون نیز دارای رابطه سردی با همسرش است. در طول فیلم مدام شاهد امر و نهی و بی اطلاعی از احساسات جون از سوی همسرش هستیم. همچنین دوری از هم باعث این شکاف شده است. سردی رابطه این دو در چنین لحظه ای توانسته رابطه جدید احساسی های-جون را رقم بزند. از طرفی هم وقتی سو ری وارد زندگی او می شود و سعی می‌کند مشکلات خوابش را با کمک به او در تجارت حل کند، خلأ زندگی او از بین می‌رود. همین باعث ایجاد رابطه احساسی بیش از پیش می شود. در واقع سو ری همان جای خالی را برای های-جون پر میکند که همسرش این کار را انجام نمی دهد. فیلم سینمایی تصمیم جدایی

در طرف مقابل سو ری هم مشکلات خاص خودش را با همسرش دارد. اختلافات و بی اهمیت موضوعات توسط همسرش باعث ایجاد خلا عاطفی در او شده.

معرفی فیلم سینمایی تصمیم جدایی Decision to Leave

بازیگران

بازیگران اصلی فیلم : تانگ وی در نقش سو-ری و پارک هه-ایل در نقش های-جون . از دیگر بازیگران این فیلم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Lee Jung-hyun در نقش Jung-an
  • Go Kyung-pyo در نقش Soo-wan
  • Park Yong-woo در نقش Im Ho-shin
  • Kim Shin-young در نقش Yeon-su
  • Jung Yi-seo در نقش Yoo Mi-ji
  • Jung Young-Sook در نقش Granny Hae Dong a.k.a. “Monday granny”
  • Yoo Seung-mok در نقش Ki Do-soo
  • Park Jeong-min در نقش San-oh
  • Seo Hyun-woo در نقش Sa Cheol-seong “Slappy”
  • Teo Yoo در نقش Director Lee
  • Go Min-si در نقش Shaman
  • Lee Hak-joo در نقش Lee Ji-gu
  • Jeong Ha-dam در نقش Oh Ga-in
  • Choi Dae-hoon در نقش sleep clinic doctor
  • Joo In-young در نقش caregiver company director
  • Jung So-ri در نقش ‘Oppa’ PC room part-timer

پخش آنلاین فیلم تصمیم جدایی

در نهایت شما کاربران عزیز می توانید برای تماشای فیلم Decision to Leave وارد این لینک شده یا از سایت فام اقدام به مشاهده نمایید.