سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402

سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402

سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402 آغاز می‌شود. این سریال معناگراست و ژانر آن در ایران مخاطبان بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. در واقع این ساخته جدید مسعود ده نمکی، پیش بینی می‌شود که برای پخش زنده شبکه 3 سیما آماده شود، اما هنوز نظر قطعی برای زمان پخش آن و شبکه‌ای که قرار است از طریق آن پخش شود، وجود ندارد. به همین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را با این سریال جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

همه چیز درباره سریال ایرانی رستگاری

امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه رمضان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش یک سریال 30  قسمتی را در نظر گرفته است. کارگردانی و تهیه کنندگی این سریال را مسعود ده نمکی برعهده داشته و در واقع یکی از کارهای متفاوت او به‌شمار می‌آید. چراکه این سریال در ژانر ماورایی و به اصطلاح برزخی تهیه شده است و به احتمال زیاد، خاطره پخش سریال‌هایی چون اغما و روز حسرت (ساخته سیروس مقدم) را برای مخاطبانش زنده می‌کند.

داستان سریال را هم حسن وارسته نوشته است و از آن جایی که او نگارش سریال‌هایی چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس را هم در کارنامه کاری خود دارد، به قطع این مجموعه تلویزیونی، به یکی دیگر از کارهای موفقش اضافه خواهد شد.

سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402
سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402

ژانر سریال ایرانی رستگاری

ژانر معناگرا و ماورایی این مجموعه تلویزیونی احتمالاً با کارهایی که تاکنون مسعود ده‌ نمکی، انجام داده است، تفاوت‌هایی دارد و با توجه به داستانی که برای این سریال در نظر گرفته‌اند، پخش آن به ایام ماه مبارک رمضان و یا مناسبت‌های دیگر مذهبی موکول خواهد شد.

جالب است بدانید که، طرح سریال «رستگاری» به طرح قدیمی داستانی به نام «گور به گور» برمی‌گردد و این طرح قدیمی، اساس این فیلمنامه را شکل داد. وارسته به عنوان طراح و نویسنده داستان به این نکته اشاره کرده است که سریال پروداکشن زیادی دارد. البته فضای پرلوکیشن و پروداکشن را مسعود ده نمکی در جریان ساخت «دادِستان» را هم، تجربه کرده بود.

در مورد انتخاب بازیگران هم جزئیاتی در دست نیست، مسعود ده نمکی همیشه در انتخاب بازیگر دست به انتخاب‌های جالب توجهی زده که در هر اثر، تفاوت‌های آن دیده شده است. البته پیش‌بینی می‌شود، اصغر حیدری که از بازیگران سینما و تلویزیون بوده و بیشتر او را با کارهای مهران مدیری می‌شناسیم، بازی می‌کند. زیرا در گفت‌وگویی که او انجام داده بود، گویا از طرف سریال «رستگاری» مسعود ده نمکی، با او تماس گرفته بودند. اما اطلاعات دیگری در خصوص حضور این بازیگر وجود ندارد و برای آشنایی با بازیگران آن باید منتظر پخش این سریال باشیم.

سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402
سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402

زمان سریال ایرانی رستگاری برای نوروز و رمضان 1402

طبق گمانه زنی‌های انجام شده، احتمال دارد که این سریال برای ایام ماه مبارک رمضان و هم چنین عید نوروز از طریق آنتن شبکه سه پخش شود. البته صدا و سیما در خصوص پخش این سریال هنوز اطلاعات دقیقی را در اختیار علاقه‌مندان به سریال‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان قرار نداده است.

iptv