درباره ما

شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان اپراتور ارائه دهنده سرویس‌های IPTV و OTT در ایران است که موفق به همکاری و دریافت نمایندگی از سازمان صدا و سیما برای ارائه خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنت (IPTV) شده است. این شرکت با شماره ثبت 422709 خدمات خود را تحت برند تجاری فام ارائه می دهد.

تعریف سرویس

IPTV یا تلویزیون تعاملی رسانه‌ای است دو سویه که با استفاده از بستر شبکه و اتصال یک دستگاه ست تاپ باکس به تلویزیون و یا نصب اپلیکیشن فام روی تلویزیون هوشمند، گوشی یا تبلت، خدمات متنوع سرگرمی و کاربردی از قبیل آرشیو فیلم، سریال، موسیقی، محتوای صدا و سیما، خرید اینترنتی و … را برای کاربر فراهم می‌سازد.

تفاوت با تلویزیون سنتی

در سیستم IPTV کاربر می‌تواند با توجه به تنوع گستره‌ی محتوا و آرشیو وسیع از جمله فیلم، موسیقی، اخبار روز، فروشگاه‌های اینترنتی، مسابقات ورزشی علاوه بر آرشیو محتوای صدا و سیما حق انتخاب زیادی داشته باشد، برنامه‌ی انتخابی را متوقف کند و یا به جلو و عقب ببرد. همچنین از قابلیت‌های مهم سرویس پخش زنده رویدادهای متنوعی مثل مسابقات ورزشی است. سرویس IPTV امکان جستجو در اینترنت و هوشمند سازی تلویزیون و در نتیجه انجام کلیه امور اینترنتی از جمله خرید اینترنتی، مدیریت تراکنش‌های مالی و… از طریق تلویزیون را به شما خواهد داد.

سرویس(OTT) فام

اصطلاحOTT یا فرا شبکه به خدماتی گفته میشود که از طریق بستر اینترنت (IP) ارائه می شوند. به بیان ساده ،سرویسOTT به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت محتوای مورد نیاز خود را بدون نیاز به ابزار دیگر از فضای وب دریافت نماید. کلیه خدماتIPTV فام بر بستر اینترنت نیز در دسترس بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در زمان و مکان دلخواه به آرشیو بزرگ محتوایی فام دسترسی پیدا نمایند. این خدمات از طریق اپلیکیشن و وب سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

پخش زنده(Live Streaming)

با استفاده از سرویس پخش زنده فام می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت زنده مشاهده کرده، آن را متوقف نموده یا به عقب برگردانید. کلیه شبکه‌های استانی و سراسری قابل دریافت بوده و حتی آرشیو برنامه‌های روزانه را با دسته‌بندی مناسب ثبت می‌گردد. همچنین با استفاده از سرویس فام شما می‌توانید همایش یا کنفرانس مورد نظر خود را با صرف هزینه و زمان بسیار کم بدون طی مسافت طولانی به صورت زنده مشاهده نمایید و حتی گواهی شرکت در کنفرانس را نیز کسب کنید .کنار همه اینها یک فضای کلود هم برای ذخیره‌سازی محتوای مورد نظر شما در اختیار شماست.

پخش ویدیوی درخواستی(VOD: Video On Demand)

در این سرویس آرشیو متنوع و گسترده‌ای از فیلم‌های سینمای ایران، سریال‌های پخش خانگی، فیلم و سریال‌های به روز خارجی با دوبله فارسی، انیمیشن‌های روز دنیا با دوبله فارسی و ویدی های اموزشی در حوزه‌های مختلف علمی اعم از فنی و مدیریتی و مهارت‌های مختلف کامپیوتری و… برای مخاطبان با سلایق و علایق متنوع در نظر گرفته شده است.

پخش صدای در خواستی(AOD: Audio On Demand)

در آرشیو صوتی فایل‌های متنوع و جذابی متناسب با نیاز و مناسبت‌های مختلف به روز رسانی میشود. فایل‌های صوتی شامل موسیقی، سخنرانی همایش‌ها و سمینارها، کتا‌ب‌های صوتی متنوع کودکان و بزرگسالان ،قرآن، ادعیه و مداحی قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند به صورت انلاین امواج رادیو را دریافت کنند و از رویدادهای خاص شبکه‌های رادیویی بهره ببرند.