آنچه باید درباره بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 بدانید

بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022

بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 : یکی از حساس ترین بازی های جام جهانی امسال، بازی ایران و امریکاست. در واقع این بازی علاوه بر این که جنبه رقابتی داشته، از لحاظ سیاسی هم بسیار حائز اهمیت است. بنابراین برای مردم ایران برد تیم ما در برابر آمریکا جنبه حیثیتی خواهد داشت و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش بازیکنان کشورمان است. سومین بازی تیم ملی ایران که در مقابل آمریکا است، در روز سه شنبه 8 آذر (29 نوامبر)، ساعت 22:30 برگزار می‌ شود. در واقع این بازی می تواند سرنوشت تیم ایران به مرحله دور حذفی را مشخص کند و به نوعی بازی سرنوشت سازی برای تیم ایران به شمار می آید. ورزشگاه دیدار ایران آمریکا ورزشگاه چهل هزار نفری الثمامه است. این ورزشگاه سرپوشیده در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است  تا میزبان  برخی از مسابقات جام جهانی باشد. جالب است بدانید که سازه ورزشگاه از کلاه سنتی عربی الهام گرفته شده و بر همین اساس طراحی شده است.

با توجه به اهمیت زیاد این بازی سایت fam.ir برای علاقه مندان به این رقابت ها که در زمان پخش آن به تلویزیون دسترسی ندارند، امکان مشاهده آنلاین بازی ایران – آمریکا در سری رقابت های جام جهانی 2022 را از پخش زنده شبکه سوم سیما فراهم نموده است و بدین طریق می توانید در هر کجا که هستید این بازی جذاب و پرهیجان را مشاهده کنید.

لینک پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022  

پخش زنده فوتبال

پخش زنده فوتبال

نگاهی بر وضعیت تیم ملی آمریکا

تیم ملی آمریکا که لقب یانکی‌ها به آن داده شده بود، از بهترین نسل‌ های فوتبال را در خود جای داده است. مربیگری این تیم هم از سال 2018 برعهده گرگ برهالتر بوده است. البته این مربی پس از یک دوره غیبت، مجددا با تیم ملی آمریکا همراه شد و موفق شد تا آن را به جام جهانی برساند.آمریکایی ها در طی  سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ ، همواره در جام های جهانی حضور داشته اند و در سال ۱۹۹۴ هم مسابقات جام جهانی در کشور خودشان برگزار شد. این تیم قدرتمند و سرشناس 15 بار در جام جهانی شرکت کرده و  در مجموع ۳۳ بار در رقابت های جام جهانی به میدان رفته است که حاصل آن ۸ برد، ۶ تساوی، ۱۹ باخت، ۳۷ گل زده و ۶۲ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تیم ملی فوتبال آمریکا ۲۰۲۲ در مرحله انتخابی جام جهانی قطر در منطقه کونکاکاف با ۷ برد، ۴ مساوی و ۳ باخت و کسب ۲۵ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه و بعد از یک دوره غیبت، موفق شد تا جواز حضور در جام جهانی را از آن خود کند.طی مسابقاتی که این تیم برای ورود به جام جهانی 2022 انجام داد، سرانجام  آمریکا موفق شد تا با کسب رده سوم انتخابی جام جهانی در آمریکای شمالی و مرکزی، مسافر قطر شد و تجربه هفت قهرمانی کونکاکاف، یک جام مسابقات لیگ ملت ‌های کونکاکاف و مقام سوم جام جهانی 1930 را در کارنامه خود ثبت نماید و در طی این رقابت ها شاگردان برهالتر جایگاه پانزدهم رده‌ بندی جهانی را به خود اختصاص داده ‌اند.در حال حاضر تیم ملی آمریکا از بازیکنان سرشناس و با تجربه ای دعوت کرده است که اسامی آن ها به شرح زیر می باشد.

دروازه‌ بان‌ها: ایتن هوارژ، ایتن هوارژی، مت ترنر

مدافعان: تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، سرجینیو دست، آرون لانگ، شک مور، آنتونی رابینسون، جو اسکالی، دآندره یدلین، واکر زیمرمن

هافبک ها: آکوستا، تیلور آدامز، وستون مک ‌کنی، یونس موسی، کریستین رولدان، برندن آرونسون، لوکا دلاتوره

مهاجمان: جیو رینا، جسوس فریرا، جردن موریس، حاجی رایت، کریستین پولیشیچ، جاش سارجنت، تیموتی وه‌آ

البته بعد از اعلام این لیست و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، لوکا دلا توره به دلیل پارگی عضله ران، به مدت سه هفته از حضور در میادین به دور خواهد بود، و جاش سارجنت هم با وضعیت مبهمی روبرو شده است. جاش سارجنت، مهاجم 22 ساله، بازی روز شنبه مقابل استوک را به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا از دست داد و هنوز مشخص نشده که برای بازی های جام جهانی سلامت خود را به دست می آورد.

نگاهی بر بازی های گذشته ایران و آمریکا

تیم ملی ایران و تیم ملی ایالات متحده آمریکا تاکنون ۲ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل این بازی‌ ها یک برد برای تیم ملی ایران و یک تساوی بوده‌ است.  در این بازی ها ۵ گل بین دو تیم رد و بدل شده است که سهم تیم ایران ۳ گل و سهم تیم ایالات متحده آمریکا ۲ گل است. اولین بازی بین این دو تیم در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ در چارچوب رقابت ‌های جام جهانی ۱۹۹۸ رخ داد. محل برگزاری بازی هم در شهر لیون، فرانسه بود و این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود ایران به پایان رسید. جالب است بدانید که فیفا به دلیل رعایت اخلاق ورزشی حین بازی، جایزه بازی جوانمردانه را به فدراسیون‌های فوتبال دو کشور اهدا کرد و تا مدت ها این بازی، تبدیل به یکی از بازی های قرن معروف شده بود. در این بازی حمید استیلی و مهدی مهدوی ‌کیا به دروازه آمریکا وارد شدند و دو گل را ثبت کردند، درحالی که برایان مک ‌براید تک گل آمریکا را به ثمر رساند. این بازی به عنوان اولین برد تیم ایران در مسابقات جام جهانی شناخته شده است.

بازی دوم هم در سال 1378 در چارچوب یک بازی دوستانه در ایالات متحده آمریکا انجام شد و با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. گل های این بازی هم توسط مهدی مهدوی ‌کیا و کریس آرماس زده شد. و اما طبق پیش بینی های انجام شده در بازی های جام جهانی 2022 باید گفت که هر دو تیم پیشرفت های چشمگیری داشته اند، به خصوص تیم ملی آمریکا در ترکیبات خود از بازیکنانی بسیار خوب استفاده کرده است. در مجموع شرایط این تیم مانند دوره ‌ای نیست که این تیم را شکست دادیم. اما اگر تیم ملی کشورمان برنامه‌ ریزی دقیقی داشته باشد و تدارکات لازم را در نظر بگیرد، بدون شک نتیجه خوبی را در مقابل یانکی ها ثبت خواهد کرد.

زمان بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 چه ساعتی است؟    

ساعت پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022 نیز ساعت 22:30 به وقت ایران است.  پخش زنده این بازی جذاب را می‌ توانید روز سه شنبه از طریق سایت پرمخاطب fam.ir  از پخش زنده شبکه 3 سیما دنبال کنید.