آغاز فصل جدید سریال داستان یک شهر

فصل جدید سریال داستان یک شهر

فصل جدید سریال داستان یک شهر : پس از گذشت سال ها از پخش سریال پرمخاطب و جذاب داستان یک شهر از شبکه پنج سیما ، بار دیگر این شبکه اقدام به پخش سری جدید آن با بازیگرانی جدید و داستان هایی مطابق با وقایع روز نموده است. فصل جدید و سوم این سریال قرار است که از چهارم تیرماه بر روی آنتن شبکه 5 برود. البته تصمیم بر آن شده تا از تاریخ 28 خرداد 1401 هفت قسمت از فصل اول سریال به منظور یادآوری برای مخاطبان پخش شود و پس از آن، پخش فصل جدید آن شروع گردد.

به همین منظور در این بخش از مقاله تصمیم گرفتیم تا با این سریال پرطرفدار بیشتر آشنا شویم.

داستان یک شهر در دو فصل گذشته

مجموعه تلویزیونی داستان یک شهر از سریال های جذاب و پرطرفدار دهه 80 است که فصل اول و دوم آن به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ از قاب شبکه پنج سیما پخش شد.

دو فصل 26 قسمتی این سریال درباره اتفاقات و وقایع طبیعی است که برای افراد جامعه اتفاق می افتاد و بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون آن را بازی می کردند. این سریال اپیزودیک است و در کنار داستان زندگی شخصیت های اصلی سریال، در هر قسمت به وقایع مختلفی از جامعه نظیر سرقت، آتش سوزی، گود برداری غیر اصولی و غیره می پردازد و آن را در یک قسمت از سریال به نمایش می گذارد.

روایت داستان هم به این صورت بود که یک گروه جوان برنامه ساز با روحیات مختلف، اقدام به تولید برنامه اجتماعی در شهر کردند و در هر برنامه با پرداختن به موضوعی، گزارش تهیه نموده و سرانجام گزارش ها را به داستانی پیوند خواهند داد.

در این دو فصل بازیگران زیادی با عنوان بازیگران اصلی و مهمان، جلوی دوربین رفتند اما بازیگران اصلی آن شامل آتنه فقیه ‌نصیری،  فرامرز صدیقی، رامبد شکرآبی، علی قربان‌ زاده، امیرحسین صدیق، علی سلیمانی، مهتاج نجومی و ملکه رنجبر می باشند. 

در فصل دوم سریال بازیگران اصلی تغییر کردند و در این فصل شاهد نقش آفرینی بازیگرانی چون بهاره رهنما، رضا ایرانمنش، سعید آقاخانی، مانی کسراییان، سروش صحت و نیما رئیسی بودیم.

هم چنین اصغر فرهادی فصل دوم سریال در شهر را با همکاری علیرضا بذرافشان نوشته است.

فصل جدید سریال داستان یک شهر
فصل جدید سریال داستان یک شهر

شروع فصل جدید سریال داستان یک شهر

پس از 20 سال انتظار بالاخره فصل سوم این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار برای پخش از آنتن شبکه پنجم سیما آماده شد. البته فصل جدید سریال در شهر به تهیه کنندگی فرشید محمودی، کارگردانی محمد رضا آهنج و نویسندگی پیمان عباسی تهیه و تولید شده است.

فصل سوم داستان یک شهر، تلاش ۲۶ ساله تیم برنامه ‌ساز برنامه گزارشی در شهر شبکه پنج سیما را روایت می کند و در یک مجموعه  26 قسمتی، به بررسی بخش کوچکی از تلاش این گروه برنامه ساز، برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و رساندن پیام های آن ها، به گوش مسئولان می پردازد و این اتفاقات را به تصویر می کشاند. در سری جدید این مجموعه تلویزیونی دانیال عبادی، هلیا امامی و امین ایمانی نقش گزارشگران در شهر را ایفا می کنند و علی دهکردی هم جایگزین فرامرز صدیقی در فصل اول شده است.

در مجموع این سریال دارای 70 بازیگر است و بازیگرانی نظیر یوسف مرادیان، ایرج نوذری، سروش جمشیدی، عزت الله رمضانی فر، بهزاد خداویسی، امیر دژاکام، نسرین بابایی، مریم کاظمی، ایوب آقاخانی، رضا توکلی، فرشید زارعی فر، پورانداخت مهیمن، علی آهنج، فرزام ناظری، ریحانه رضی، علیرضا مهران، ساناز سماواتی، عاطفه جلالی، شقایق زمانی، رضا دودانگه، حسین عباسی، مهتاب شکریان، بهار نوحیان، علی عطایی، ایران مسعودی، حسین کریمی، پارمیس عباسی، نیوشا مدبر، دانیال ابراهیمی، شقایق بابایی و… در آن به ایفای نقش پرداختند.

فصل جدید سریال داستان یک شهر
فصل جدید سریال داستان یک شهر

اطلاعاتی درباره فصل سوم سریال از زبان تهیه کننده

فرشید محمودی در مقام  تهیه‌ کننده برنامه اجتماعی در شهر،  این بار سراغ سریال‌ سازی رفته است و تصمیم گرفت تا آن را در قالب یک مجموعه تلویزیونی پرطرفدار به تصویر بکشد. وی درباره محوریت این سریال اظهار کرد که مجموعه تلویزیونی داستان یک شهر بر اساس برنامه در شهر ساخته شده و ارتباطی با سریال 20 سال پیش آقای فرهادی ندارد.

اگرچه این تهیه کننده به رسم ادب و با نوشتن یک متن از آقای فرهادی اجازه ساخت سری جدید این مجموعه تلویزیونی را گرفت و از ایشان درخواست کرد تا نقطه نظرات خود را در راستای هر چه بهتر شدن سریال، بفرمایند. در این راستا مدیر تولید کارهای آقای فرهادی، متن را برای ایشان ارسال کردند و آقای فرهادی نیز برای فصل جدید این سریال آرزوی موفقیت کردند.

البته یکی از معضلات تیم تولید کننده سریال، مقایسه آن با ساخته آقای فرهادی است. در حالی که بنابر اعتقاد تهیه کننده برنامه، سری جدید این مجموعه در سبک و سیاقی متفاوت تولید شده و با سریال 20 سال پیش، تفاوت های چشمگیری خواهد داشت. هفتاد درصد از اتفاقات فصل سوم سریال داستان یک شهر، واقعی هستند و آغاز قصه از جایی شروع می شود که یک تماس تلفنی درباره حادثه یک تخریب با برنامه در شهر گرفته می شود و در زمان اعلام آدرس متوجه می شوند که منزل تخریب شده، متعلق به یکی از دوستان صمیمی آزاده، نامزد پیمان است.

لازم به ذکر است که علاوه بر دنبال کردن ماجراهای مختلف جامعه، داستان وارد زندگی شخصیت های اصلی سریال هم می شود. از جنجالی‌ ترین اتفاقات این سریال هم مربوط به قصه آزاده و پیمان است که تا لحظه آخر مردم شگفت‌ زده خواهند شد و سرانجام  پایان سریال، مردم را غافلگیر می نماید. البته داستان مجموعه به صورت اپیزودیک نوشته شده است و در هر اپیزود بیننده یکی از معضلات اجتماعی را می ‌بیند.

زمان پخش سریال داستان یک شهر

فصل جدید داستان یک شهر از شنبه 4 تیر ماه هر شب ساعت 19 از طریق آنتن شبکه 5 قابل مشاهده است و تکرار سریال هم ساعت 23 همان شب و ساعت 11 روز بعد از طریق همین شبکه امکان پذیر می باشد. البته شبکه پنج به منظور یادآوری تصمیم گرفت، قبل از شروع فصل جدید، هفت قسمت از متنخب فصل اول سریال داستان یک شهر را از شنبه ۲۸ خرداد ماه پخش نماید.